Do konfiguracji programu pocztowego używamy następujących danych :

  • adres serwera pocztowego SMTP/POP3/IMAP
    • mail.domena-firmy.pl
    • dla przykładowej firmy - selinet.pl będzie to mail.selinet.pl
  • Zalecane jest użycie szyfrowanego połączenia SSL/TLS lub STARTTLS
    • w przypadku błędu certyfikatu SSL, potrzebne będzie wygenerowanie certyfikatu SSL (bezpłatne) i podłączenie pod serwer pocztowy
  • adres email - login, np.
  • hasło przydzielone przez administratora firmy

Adres PhpMyAdmin, dla przykładowej firmy selinet.pl, (proszę przed logowaniem zmienić selinet.pl na domenę swojej firmy)

https://domena-firmy.pl/phpmyadmin/

W przypadku kiedy chcemy wgrać bazę danych SQL o dużej pojemności, limity phpmyadmina mogą być niewystarczające, w takim wypadku proszę wgrać bazę danych z poziomu panelu administracyjnego hostingu,

  • Dashboard / Databases / Add lub Upload

Administrator każdej jednostki ma dostęp do kopii zapasowej.

Kopie wykonywane są codziennie w nocy, pełna kopia co tydzień, przyrostowe codziennie.

Dostęp do kopii zapasowej jest możliwy po zalogowaniu się do panelu administracyjnego.

  • Tools / Backup copies
    • wybieramy najbardziej odpowiednia datę wykonania kopii zapasowej.

Po podwójnym kliknieciu na datę mamy wybor :

  • Databases (bazy danych MySQL/Postgress)
  • Files (pliki, foldery stron WWW, zawartość skrzynek pocztowych)

Pliki stron WWW znajdują się w:

  • Files / www / domena-firmy.pl / ...

Zawartość skrzynek email znajduje się:

  • Files / email / domena-firmy.pl / konto_email / .maildir / foldery poczty
    • poczta przychodząca jest w folderach new (poczta nieodbrana), cur (poczta odebrana),
  • można odtwarzać całe foldery, lub poszczególne pliki,

Odtwarzane rozpoczyna się po zaznaczeniu folderów, lub plików i wybraniu opcji Restore

Po odtworzeniu poczty, może być konieczne usunięcie plików indeksów, w celu ich wymuszenia ich przebudowy,

    • dovecot.index
    • dovecot.index.cache
    • dovecot.index.log

Poniższa instrukcja wyjaśnia jak przenieść listę adresów ze skrzynki adresowej ze starego webmaila do nowego webmaila.

W celu eksportu listy adresów należy:

  1. Zalogować się na swoje konto pocztowe w webmailu.
  2. Wybrać w górnym menu: Książka adresowa.
  3. Kliknąć ikonę - Export
  4. Pobrać i zabezpieczyć plik contacts.vcf

Import kontaktów po migracji:

  1. Zalogować się na swoje konto pocztowe w webmailu.
  2. Wybrać w górnym menu: Książka adresowa.
  3. Kliknąć ikonę - Import
  4. Następnie klikamy “Przegladaj” i wybieramy plik contacts.vcf zapisany wcześniej, następnie wybieramy opcję “Wszystkie (utwórz grupy jeśli potrzeba)” i klikamy “Importuj”
  5. Po pomyślnym imporcie kontaktów powinna pojawić się informacja z ilością zaimportowanych kontaktów.
  6. “Wykonane” oznacza ze import został wykonany pomyślnie.